În ciuda faptului că administraţia locală a oraşului Chişinău a dat compensaţii pensionarilor, aceştia continuă să protesteze în faţa primăriei. Indiferent de timpul de afară :de-i frig, de plouă, de bate vîntul, pensionarii nemulţumiţi că taxa la troleibus este 2 lei, protestează.

Într-o zi întîmplător, chiar mergînd pe strada Ştefan cel Mare, aud “permis, permis…, jos mafia…”, nu înţelegeam ce se petrece. Iată şi că văd cîţiva pensionari, supravegheaţi de vre-o 7 poliţişti, că reclamau în faţa primăriei şi încercau să-şi exprime doleanţele.

Afară este un fig de mi-a ingheţat nasul, mînile şi pisioarele, dar ei nu au ce face decît să tulbure liniştea Chişinăului.

Mă apropii, totuşi, de ei să-nţeleg ce se petrece, chiar mai mult, am făcut şi cîteva fotografii. Dar, parcă s-ar putea fără probleme? Hop! Că se apropie de mine o pensioneră şi încearcă să mă ia pe sus, încercînd să-mi privatizeze aparatul. Ei, da eu chiar nu ţi-l dau, ca este al meu.

În general protestul a început să se desfaşoare pe cale paşnică. Pe parcurs, însă renumita Maia Laguta, liderul protestului, a început să insulte chiar şi trecătorii. “Tu mai bine să taci din gură că eşti mai deştept cînd taci, nici nui de mirare că ai fost deportat în Siberia ”, aceasta este doar una din replicile liderului protestului. Pe aceeaşi atmosferă se petrec mai multe încăierări. Interesant este faptul că pensionerele sînt cele care ataca bărbaţii. Am avut noroc de poliţişti, spre fericirea mea şi a tuturor, că aceştia au fost prezenţi, că de nu erau ei un domn putea să ajungă acasă cu capul spart, aceasta în cel mai bun caz. Spre finele protestului această “mîna”de pensioneri nu mai pot fi controlaţi de poliţişti. Este deja necesar ca 4 poliţişti să supravegheze două pensionere care se ceartă cu un trecator.

“De ce duceţi lumea în eroare, de ce minţiţi? Voi toţi aţi primit cîte 70 de lei pe lună compensaţie, ori vrei să te afirmi şi n-ai cum!! Vrei să ajungi prin Parlament, Guvern cu ajutorul acestor proteste!? ”,îi reprosează un trecător liderului protestului. În jurul meu numai expesii de tot felul:”voi sînteţi nişte provocatori la comandă… sau chiar nu aveţi ce face acasă, ce fac sărmanii pensioneri de la ţară”.

În fine, aceştia şi-au dat întîlnire pentru 7 decembrie, tot în faţa primăriei. Mă bucur că protestul sa finisat cu bine, fără bătăi, sînge… Rămîni de văzut ce va urma unde vor ajunge ?